Tyto principy a zásady zachycují a vyjadřují hodnoty, kterými se řídí naši pracovníci při práci s klienty a při poskytování služeb. Principy a zásady naší činnosti ve vztahu ke klientům máme obsaženy rovněž v Etickém kodexu, který máme vytvořen jako součást vyjádření kultury, v níž pracujeme. Jedná se především o:
- přizpůsobování služby potřebám klientů – individuální plánování
- respektování práv klientů
- zapojení klientů do rozhodování o způsobu poskytování služby
- spolupráce s rodinou klienta
- nestrannost a diskrétnost
- podpora společenských kontaktů klienta
- otevřenost zařízení vůči veřejnosti
- odbornost pracovníků
- soustavné prohlubování vzdělání pracovníků
- týmová spolupráce
- zajištění pocitu bezpečí, zázemí a sounáležitosti
- respektování soukromí a partnerských vztahů
- práce s rizikem, jeho vyhodnocování
- vytváření podmínek pro uplatnění vlastní vůle klienta při řešení jeho nepříznivé sociální situace
- vytváření a uplatňování vnitřních pravidel pro ochranu klienta před předsudky a negativním hodnocením
Tyto principy a zásady vedou k maximálnímu sociálnímu začlenění našich klientů.