Tyto principy a zásady zachycují a vyjadřují hodnoty, kterými se řídí naši pracovníci při práci s klienty a při poskytování služeb. Principy a zásady naší činnosti ve vztahu ke klientům máme obsaženy rovněž v Etickém kodexu, který máme vytvořen jako součást vyjádření kultury, v níž pracujeme. Jedná se především o:

  • přizpůsobování služby potřebám klientů – individuální plánování
  • respektování práv klientů
  • zapojení klientů do rozhodování o způsobu poskytování služby
  • spolupráce s rodinou klienta
  • nestrannost a diskrétnost
  • podpora společenských kontaktů klienta
  • otevřenost zařízení vůči veřejnosti
  • odbornost pracovníků
  • soustavné prohlubování vzdělání pracovníků
  • týmová spolupráce
  • zajištění pocitu bezpečí, zázemí a sounáležitosti
  • respektování soukromí a partnerských vztahů
  • práce s rizikem, jeho vyhodnocování
  • vytváření podmínek pro uplatnění vlastní vůle klienta při řešení jeho nepříznivé sociální situace
  • vytváření a uplatňování vnitřních pravidel pro ochranu klienta před předsudky a negativním hodnocením

Tyto principy a zásady vedou k maximálnímu sociálnímu začlenění našich klientů.